פרסומים

נשים, תסמכו על עצמכן- סיפור על רצפת אגן

השחקנית והכותבת האמריקאית בת ה-29 זוסיה מאמט סיפרה בשיחה ב- MAKERS, (אתר שמביא שיחות וידאו של נשים או על נשים) על שש שנים בהם סבלה מכאבים בזמן קיום יחסי מין, מהטלת שתן מרובה וכאבים כרונים בנרתיק. מאמט הגיעה לאבחון אצל טובי הרופאים והגינקולוגים שכסף יכול לקנות והופתעה שוב ושוב שהאבחנה שלהם במקרה הטוב הייתה מוטעית, מה שהוביל לטיפולים לא מותאמים ומכאיבים שלא הועילו ולעתים אף החמירו את מצבה. במקרה הגרוע, האבחנה של הגינקולוגים הייתה שהיא מדמיינת, שהיא ממציאה, ושמתוקף היותה שחקנית, היא נוטה לדרמה מיותרת. היא הרגישה שלא מקשיבים לה ולא רואים אותה. בסופו של דבר, היא הגיעה לרופאה שכן הקשיבה ומיד ראתה שהיא סובלת מבעיה ברצפת האגן, בעיה שניתנת לטיפול על ידי פיזיותרפיה, במקרה של מאמט, או בחדר הניתוח במקרים אחרים.

תפקידו החשוב של רצפת האגן

רצפת האגן היא למעשה רשת של שרירים המסודרים כמו הספרה 8, שתפקידם להחזיק את איברי הבטן במקומם. בתוכם תוכלו למצוא את הרחם, שלפוחית השתן, והמעי הגס. בנוסף תפקיד רצפת האגן הוא לתת תמיכה לנרתיק. אף על פי שאלו שרירים פנימיים, יש לכל אישה את היכולת לכווץ ולשחרר את השרירים, וכן ללמוד איך לחזק אותם. בתקופת ההיריון ממליצים להשקיע זמן בתרגול של חיזוק רצפת האגן וגם ללמוד איך להרפות אותו. תקופה נוספת שבה רצפת האגן עולה לכותרות היא בגיל העמידה, כאשר היחלשות שרירים הנובעת מהגיל עלולה לגרום לצניחת איברים, לכאבים ולדליפת שתן.

נשים צעירות וגם נשים מבוגרות עלולות לסבול מהיחלשות שרירי רצפת האגן

חשוב לדעת שגם נשים צעירות, ואפילו נשים שלא עברו היריון ולידה, כפי שמאמט מעידה, עלולות לסבול מחולשה בשרירי רצפת האגן ומסימפטומים ותופעות לא נעימות, כפי שתוארו לעיל. בשיעורי יוגה, פילאטיס וגם בשיעורי התעמלות ייעודיים, תוכלנה למצוא תרגילים רבים לחיזוק רצפת האגן, ולמנוע מראש מצב של היחלשות של השרירים. במצבים בהם יש היחלשות של שרירי רצפת האגן, או חשד לכך, חשוב ללכת לגינקולוג להיבדק ולהבין מה קורה.
המסר של מאמט- נשים, תלמדו להכיר את הגוף שלכן ויותר מכך, תסמכו על עצמכן, אם כואב לכן משהו, זה אמתי.