פרסומים

מדברים על HPV בזלצבורג- כנס יורוגי'ן 2016

באמצע חודש יונינוף של רחוב בזלצבורג, אוסטריה האחרון השתתף פרופ' הרצל בן חור בכנס Eurogin 2016, בזלצבורג, אוסטריה. חברת יורוג'ין עוסקת במחקר ועשייה בנושא סרטן הקשור לוירוס הפפילומה האנושי (HPV) ובראשם, סרטן צוואר הרחם בנשים. בכנס השתתפו אנשי רפואה ומחקר מאירופה ומכל העולם ונידונו שאלות בנוגע לזיהוי נוכחות הוירוס, חיסונים, מחלות קשורות ודרכי טיפול. הנושא של גילוי מוקדם בעזרת בדיקות גנטיות ומולקולריות קיבל אף הוא דגש, מאחר וגם בתחום זה ישנה התחדשות והתייעלות שמאפשרת קבלת תשובות מדויקות ומהירות יותר.

חוקרים מצאו שברובם המוחלט של מקרי סרטן צוואר הרחם מתגלה נוכחות של וירוס הפפילומה האנושי HPV. מחקר רב מושקע בגילוי מוקדם של נוכחותו, וכן בטיפול ובמעקב. אם יש חשד לנוכחות הוירוס, ניתן לקחת דגימת תאים על ידי מטוש ולהעבירו לבדיקה גנטית מולקולרית במעבדה שתזהה את סוג הוירוס, מאחר שלא כל הסוגים הם גורמי מחלה ומסוכנים.

פרופ' בן-חור מספר: " הכנס המושקע ורב המשתתפים מכל העולם, מעיד על המשאבים האדירים שמופנים כיום למחקר ועשייה בנוגע לוירוס הפפילומה האנושי-HPV. החל מגילוי מוקדם, זיהוי הוירוס, חיסונים, טיפולי קולפוסקופיה ועוד. דיברו שם גם על סוגים אחרים של סרטן הנובע מנוכחות הוירוס, כמו גידולים בפה, אבל באופן טבעי התחום שמעסיק אותי הוא סרטן צוואר הרחם. הוזמנתי לכנס על ידי עמית ותיק, ד"ר יוסף מונסונייגו יו"ר הוועדה המדעית של הכנס, ופגשתי שם עמיתים נוספים כמו פרופ' אלברט זינגר, מומחה בריטי בעל שם עולמי. אפילו התיידדנו עם גינקולוגית מעיראק, שהגיעה לכנס בליווי בעלה שהוא גם רופא.  מעבר לכך, מאוד נהנינו מהשהות בזלצבורג, כל בוקר ירד גשם אבל רק לשעות ספורות, ואז יצאה השמש ואפשרה לנו לראות את יופייה של העיר."