פרסומים

נעים להכיר- זה הגוף שלך!


ברפואה בכלל וברפואת נשים בפרט, אחד הדברים שאנחנו מדברים עליו הרבה הוא הצורך להכיר את הגוף שלך ובתוך זה את המיניות שלך.

ומדוע זה חשוב? כי כאשר את מכירה את גופך, את יודעת לזהות שינויים, את יודעת מה מרגיש לך טוב, ומה לא. כך בריאותך ואיכות החיים שלך משתפרים ללא הכר. ויש לנו אחריות גם על הצעירים.

ברשתות החברתיות, ביוטוב, בסרטונים, אפילו בקומדיות רומנטיות יש כל כך הרבה תפיסות מוטעות של מין וגוף. ואני אפילו לא מתחיל לדבר על מה שרואים בסרטים פורנוגרפיים.

כאשר נערים ונערות צופים בתכנים האלה הם משווים את עצמם למה שהם רואים, את הרגשות והתחושות שלהם, וגם איך שהגוף שלהם נראה. אבל הגוף ואיברי המין שלהם בהכרח לא נראים כמו אצל השחקנים, וגם הביצועים והפנטזיות שלהם לרוב רחוקים משם. מה שעלול להביא אותם פעמים רבות לבושה וייאוש בנוגע לעצמם.

מה עושים כדי לעזור להם? נותנים להם כלים וידע. יושבים ומדברים איתם, ומלמדים אותם בגוף ראשון.

יתירה מכך, בתקופה האחרונה אנחנו שומעים סיפורים קשים על מעשים של אלימות מינית על ידי נערים, או סתם התנהגות מנותקת ולא אכפתית כלפי האחר.

אנחנו המבוגרים, ההורים, המורים והרופאים, כאן כדי להראות להם מה אמת ומה שקר, ולתת להם מצפן שיכוון אותם לכבד את הגוף שלהם ושל הזולת. ספרים ומקורות ידע מהתחום יכולים לעזור לנו לעשות את זה.

קיבלתי המלצה ממטופלת שלי על הספר "הפלא שם למטה-המדריך השלם לווגינה", אני מביא אותה כלשונה:

"מחברות הספר, אלן סטיקן דאל וד"ר נינה ברוקמן, אז סטודנטיות לרפואה מנורווגיה, כותבות שהספר נולד מתוך עבודתן על חינוך מיני עם בני נוער. בכל הנוגע למיניות, הן גילו בורות רבה, תפיסות שגויות על הגוף ועל מין. הכותבות גם מצאו שבני הנוער מאוד מתביישים בגוף שלהם, ובעיקר הבנות. לכן התחילו לכתוב בלוג שהפך לספר ותורגם ליותר מ-30 שפות!  


על מה הספר?

הספר מביא מידע על כל מה שסובב את מערכת המין הנשית, ובמרכזה הפות והנרתיק. על התבגרות, על מיניות, איך המערכת בנויה ומתפקדת, אמצעי מניעה, בעיות, הפרשות, כאבים, מחלות מין, וכמובן על האורגזמה הנשית.

למה כדאי לקרוא את הספר הזה?

כי הוא מעניין, והוא מביא עובדות מדעיות ומחקריות בצורה שנעים וכיף לקרוא.

למי הוא מומלץ?

לנערות, נשים צעירות, לאימהות ואבות של, לנשים מבוגרות, וגם לנערים ולגברים.

גם שועלות ושועלי קרבות ותיקים יכולים ליהנות מהספר, וגם ללמוד משהו חדש על הדרך.

הידעת? הבאנו לכם כמה נקודות מעניינות כדי לעשות לכם חשק לקרוא עוד:

  • אצל כל אישה (וכל גבר) איבר המין החיצוני נראה אחרת לגמרי. אין שתי נשים עם אותו הפות והנרתיק, אותה הצורה, אותו הגודל. לדוגמה, יש נשים שהשפתיים הפנימיות של הפות שלהן יותר ארוכות מהחיצוניות, ובולטות החוצה.
  • הדגדגן הוא לא רק האיבר הקטן שבולט החוצה בחלק העליון של הפות, היות ולדגדגן שתי זרועות הממשיכות פנימה והצידה.
  • "מיתוס קרום הבתולים"- קרום הבתולים הוא קרום טבעתי שנמצא בכניסה לנרתיק, עם פתח קטן במכרזו המאפשר יציאת הדם הוסתי בזמן המחזור. קרום זה בנוי אחרת אצל כל אחת. מחקרים מראים שרק אצל כחצי מהנשים יופיע דימום קל בפעם הראשונה שהן מקיימות יחסי מין!
  • לכל אחת, מגיל ההתבגרות ואילך, יש הפרשות מהפות והנרתיק. ההפרשות משתנות במשך החודש, ומעידות על המצב ההורמונלי שלך. אם יש שינוי שאת לא רגילה אליו, בצבע, במרקם, בריח, כדאי שתלכי להיבדק. בכלל, שינויים בהתנהגות של הגוף שלך הם בדרך כלל תמרור בשבילך להיבדק. וזה מעבר לכך שחשוב ללכת לבדיקות שגרתיות אצל הגינקולוג/ית שלך, בתוכן בדיקות תקופתיות של תאי צוואר הרחם (בדיקת פאפ או בדיקה לקיום וירוסים מסוג פפילומות בנרתיק).

תוכלו לשמוע עוד מדאל וברוקמן בפודקסט מוצלח של ה-BBC שנקרא Women's Hour:

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/b09tc4jv

אלן סטיקן דאל ונינה ברוקמן, "הפלא שם למטה-המדריך השלם לווגינה", מאנגלית: ניצן לפידות, מודן הוצאה לאור, 2018."

אם יש לכן עוד רעיונות לספרים, סרטים ועוד דרכים להפוך את הנושא של מין ומיניות לנגיש ופתוח יותר, אשמח לשמוע!