פרסומים

נמנעת מבדיקת פאפ בגלל שאת מובכת? את לא לבד

עמותת Jo’s Cervical Cancer Trust, שפועלת למניעה ומלחמה בסרטן צוואר הרחם, פרסמו לאחרונה מחקר אודות הנטייה של נשים צעירות בגילאים 25-29 בבריטניה להימנע מביצוע בדיקת פאפ. שליש מתוך 2,017 נשים שהשתתפו במחקר סיפרו שהן לא מגיעות לבדיקת פאפ בגלל שהבדיקה מביכה אותן. חלקן מתביישות בגוף שלהן באופן כללי, וחלקן בואגינה במיוחד. רוב הנשים שהשתתפו במחקר לא ידעו שסרטן צוואר הרחם נפוץ גם אצל נשים צעירות, מתחת לגיל 35, והתכוונו לדחות את הבדיקה למועד לא ידוע. על פי נתוני העמותה, 75% ממקרי סרטן הרחם בבריטניה נמנעים בזכות גילוי מוקדם שנעשה בעזרת בדיקת פאפ. הם קוראים לנשים לא לתת לבושה לגרום להן לוותר על הבדיקה שיכולה להיות מצילת חיים.

מדוע חשוב לבצע בדיקת פאפ?

בדיקת פאפ היא בדיקה של תאי צוואר הרחם. מטרתה לברר האם התרחשו שינויים בתאים- שינויים שעלולים להתפתח ולהפוך לסרטן צוואר הרחם. מכאן חשיבותו של הגילוי המוקדם.

בדיקת פאפ היא בדיקה פשוטה (תוכלי לראות הסבר מפורט בסרטון למטה) ולוקחת כ-2 דקות. אצל רוב הנשים היא אינה כרוכה בכאב, אלא באי נעימות בלבד. בבדיקה הרופא הגינקולוג משתמש במפשק-ספקולום כדי להרחיב את הואגינה, ובעזרת מטוש יאסוף בעדינות תאים מצוואר הרחם. את הדגימה הוא שולח למעבדה ועם קבלת התוצאות הוא יכול להבין מה מצב צוואר הרחם, והאם דרוש טיפול נוסף.

השבוע (22-28.1.2018) הוא שבוע המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן צוואר הרחם. זוהי הזדמנות מצוינת בשביל כל אחת לקבוע תור לגינקולוג או הגינקולוגית שלה ולבצע את הבדיקה.