פרסומים

הוועידה המרכזית לתיירות רפואית ומרפא בישראל, דצמבר 2015

בתחילת חודש דצמבר השתתף פרופ' הרצל בן חור בכנס בנושא תיירות מרפא, בשני כובעים: כמנתח בכיר, וכיו"ר מעבדת L.E.M, מעבדה לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן -מעבדה אותה הקים. תיירות מרפא הוא ענף התופס בשנים האחרונות תאוצה בישראל, במסגרתו מגיעים אזרחים ממדינות זרות לקבל טיפול רפואי בישראל, ביניהן נשים הזקוקות לניתוחים במערכת המין הנשית, לרוב הוצאת גידולים ממאירים

פרופ' בן חור מסביר:" במשך השנים ניתחתי נשים שסבלו מסרטן, בעיות ברצפת אגן, ועוד בעיות שהגיעו לישראל, לרוב ממדינות מזרח אירופה. הן מגיעות לכאן תוך השקעת משאבים נפשיים וכלכליים עצומים מתוך אמונה שיוכלו לקבל כאן את הטיפול הטוב ביותר, עם צוות מקצועי ומסור וטכנולוגיה רפואית שנמצאת בקדמת עולם המדע והרפואה".

בכנס השתתפו שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ושר התיירות מר יריב לוין יחד עם עוד דמויות מפתח מעולם הבריאות ועולם התיירות, כמו מר אולג שולמן, נשיא האגודה לתיירות מרפא , נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל (ששימש גם כיו"ר הוועידה), רופאים וסוכני תיירות מרפא. בכנס דנו באפשרויות הפיתוח של הענף וכן השיקו את הקוד האתי של תיירות המרפא. מטרת הקוד להעלות נושאים חשובים כמו הגנה על התייר שמגיע לארץ לטיפול וכן הגנה על האזרחים המקומיים, על שקיפות בתשלומים ושקיפות בשכרו של הרופא.

פרופ' בן חור מסכם:" קוד אתי וחקיקה ממלכתית חשובים כדי למנוע ניצול של התיירים והן של מערכת הבריאות הישראלית. כולי תקווה שכנס זה ימשיך את המגמה של מיסוד התחום והפיכתו למיטיב ומיטבי עבור כל הנוגעים והנוגעות בדבר."